Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2013

H ΠΝΕΥΜΑΤΙΚH ΚΑI ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚH ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ ΤHΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝHΣ ΣΙΝΑ

H ΠΝΕΥΜΑΤΙΚH ΚΑI ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚH ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ ΤHΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝHΣ ΣΙΝΑ


Καθώς κατά τρόπο θαυμαστό, από τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους έως σήμερα, η προσευχή και η άσκηση των Σιναϊτών Πατέρων δεν έχει γνωρίσει διακοπή, η Ιερά Μονή Σινά διατηρεί ένα ιδιαίτερο κύρος. Έχει μάλιστα λεχθεί ότι αποτελεί κατά κάποιο τρόπο «τον ένα εκ των δύο οφθαλμών του Χριστιανισμού με έτερο εκείνο των προσκυνημάτων των Αγίων Τόπων».

Η Σιναϊτική παράδοση όμως δεν αντιπροσωπεύει μόνο ένα χώρο στον οποίο είναι αφιερωμένοι με προσευχή και άσκηση οι Σιναΐτες Πατέρες. Δεν αποτελεί μόνο μια κιβωτό για το σύνολο του Χριστιανικού Κόσμου, αλλά και ένα χώρο ιδιαίτερα σεβαστό για τον κόσμο των άλλων δύο μεγάλων θρησκειών της Βίβλου, τον Ιουδαϊσμό και τον Μωαμεθανισμό. Η παράδοση αυτή στηρίζεται στη σύνθεση της οικουμενικής Ελληνορωμαϊκής και Ελληνορθόδοξης Χριστιανικής κληρονομιάς σύμφωνα με την οποία ο άνθρωπος επιζητεί την ασυγχήτως και αδιαιρέτως ένωση με τον Τριαδικό Θεό χωρίς όμως να αφομοιώνεται το ανθρώπινο πρόσωπο από αυτόν. Παράλληλα η συστηματική άσκηση και προσευχή δεν στοχεύει μόνο στην προσωπική κάθαρση αλλά στην ικεσία προς βοήθεια όλων των ανθρώπων αδιακρίτως καταγωγής. Ως Θεμέλιό της η σιναϊτική παράδοση έχει την καλλιέργεια της προσωπικής ελευθερίας του ήθους και της αγάπης, χωρίς ιδιοτέλεια ή υποκρισία προς το πρόσωπο κάθε άνθρώπου, ο οποίος και αντιμετωπίζεται αδιακρίτως φύλου ή εθνικότητας ως εικόνα και ομοίωσή του ίδιου του Θεού. Του Θεού ο οποίος μίλησε στον ίδιο έρημο αυτό χώρο και για χάρη του οποίου έχουν αφιερωθεί ψυχή τε και σώματι να τον διακονούν από αιώνων δια βίου οι μοναχοί της Μονής.

Η Σιναϊτική διακονία κρατά τα προσκυνήματα ανοικτά και προσβάσιμα σε όσους προσφεύγουν στο χώρο της Μονής ως ταπεινοί προσκυνητές για πνευματική βοήθεια και στήριξη. Παράλληλα οι Σιναΐτες Άγιοι με την ακτινοβολία της ζωής και του έργου τους παρέχουν στήριξη όχι μόνο στο Χριστιανικό κόσμο αλλά και όλους τους μουσουλμάνους κατοίκους της Σιναϊτικής χερσονήσου, με πνευματική απήχηση σε όλη την γύρω περιοχή της Μέσης Ανατολής Σιναΐτες Άγιοι συγκαταλέγονται μεταξύ των σπουδαιοτέρων της Χριστιανοσύνης. Ο Άγιος Ιωάννης συγγράφοντας την Κλίμακα, ένα κείμενο το οποίο είναι σεβαστό σε όλο το Χριστιανικό κόσμο, έχει καταγράψει με σαφήνεια όλα τα βήματα της πνευματικής ανόδου του αγωνιζόμενου ανθρώπου. Ο Άγιος Συμεών ο Πεντάγλωσσος μετέφερε στη Δύση την τιμή προς την Αγία Αικατερίνη, και αναδείχθηκε εκεί Άγιος προ του Χριστιανικού σχίσματος Ανατολής και Δύσεως το 1054. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Σιναΐτης δίδαξε την άσκηση της προσευχής στον σλαβικό κόσμο, ενώ οι άγιοι Νείλος και Αναστάσιοι επίσης με τα κείμενά τους έχουν δώσει μεγάλες μαρτυρίες για τη χριστιανική ασκητική στο σύνολό της.

Από το γεγονός της διηνεκούς επί δέκα επτά αιώνες παρουσίας στην περιοχή του Νοτίου Σινά αυτής της πνευματικής και πολιτιστικής παραδόσεως και της διαφυλάξεως των προσκυνημάτων που αντιπροσωπεύουν η Ιερά Μονή Σινά και η τιμή στην Αγία Αικατερίνα, προστρέχουν, ανά τους αιώνας αλλά και σήμερα, στην ευλογία της απλοί άνθρωποι ή μεγάλοι Ηγέτες προσφέροντας δώρα, ή αναχωρητές προσφέροντας τον ίδιο τους τον εαυτό, ενώ παράλληλα οι Βεδουΐνοι κάτοικοι της περιοχής να αισθάνονται τη Μονή ως τη μεγάλη προστάτιδά τους, καθώς συνεχίζει τη διακονία της στο χρόνο, ενταγμένη ήδη και στα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, αποτελώντας μάλιστα σημείο συναντήσεως των πιστών όχι μόνο των πολλών εθνοτήτων του Χριστιανικού Κόσμου, αλλά και του Κόσμου των άλλων δύο μεγάλων θρησκειών της Βίβλου, του Ιουδαϊκού και του Μωαμεθανικού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου