Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

Brahma Kumaris -ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΥ



Brahma Kumaris -ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΥ



 
Brahma Kumaris
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΥ
π. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ
Από το βιβλίο: ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ;

 
    Πρόκειται για την οργάνωση που αυτοονομάζεται «Παγκόσμιο Πνευματικό Πανεπιστήμιο Brahma Kumaris». Επειδή κατά τα τελευταία έτη οργάνωσε στη χώρα μας τρία συνεχή «Διεθνή Συμπόσια» με ενίσχυση και συ­νεργασία δημοσίων φορέων και μάλιστα του πανεπιστη­μίου Αθηνών, κρίνουμε απαραίτητο να ασχοληθούμε πε­ρισσότερο μ' αυτή.
Η οργάνωση αυτή ιδρύθηκε το 1950 από τον Ινδό έμπορο πολυτίμων λίθων Lekh Raj (1969). Ο ίδιος ισχυ­ρίσθηκε για τον εαυτό του:
«Είμαι η ίδια η Μακαριότητα· είμαι ο Σίβα, είμαι ο Σίβα. Είμαι η ίδια η γνώση - είμαι ο Σίβα, είμαι ο Σίβα». Οι οπαδοί του σχολιάζουν: «Ήταν η στιγμή που ο Σίβα, ο Θεός της Υπέρτατης Ψυχής, εισήλθε στο σώμα του Dada (του Πατερούλη), που μετονομάστηκε αργότερα σε Βράχμα, για να αρχίσει η δημιουργία μιας νέας κοσμικής εποχής. Μετά από την εμπειρία αυτή ο Dada αποφάσισε να αφιερώσει τη ζωή του σ' αυτό το έργο, για το οποίο τον όρισε ο Θεός: Να δημιουργήσει ένα νέο, καθαρό κό­σμο» (Meditations Jewels of Knowledge, Published by Raja Yoga Centres in Australia for Brahma Kumaris World Spiritual University, Mount Abu/Rajastan, India, σ. 26).
Η ομάδα απέκτησε σύντομα και τη θηλυκή αρχηγό την Jagadamba Sarasvati. Έτσι οι οπαδοί βλέπουν στο πρόσωπο των δύο «αρχηγών» τους «αληθείς γονείς ενός Νέου Κόσμου». Στη οργάνωση οι γυναίκες θεωρούνται «πιο πνευματικές και πιο άξιες εμπιστοσύνης». Γι’ αυτό το θηλυκό στοιχείο κυριαρχεί. Μετά το θάνατο του Raj (1969), νέα «κεφαλή» της οργάνωσης αναδείχθηκε το μέντιουμ «Αδελφή G» και από αυτήν μια νεαρή οπαδός. Όμως ως «πηγή αποκάλυψης» ... ο ίδιος ο Baba.
Κατά τη μαρτυρία της Sybille Fedder, ιδρυτικό μέλος του Κέντρου της κίνησης στο Αμβούργο, «ο αποθανών Baba» βρίσκεται σε «λεπτή υλική μορφή και είναι η μό­νη ψυχή που κατέχει την πλήρη θεϊκή γνώση- είναι το κανάλι, με το οποίο μιλάει η Ανωτάτη Ψυχή, ο Θεός Πα­τέρας (Shiv Baba), που είναι η μοναδική Ψυχή που δεν ενσαρκώνεται ποτέ» (Detlef Bcndrath, Brahma Kumaris / Raja Yoga: Darstcllung - Berichte · Dokumente, Munchen 1985, σ. 66).
Σήμερα η έδρα της κίνησης είναι στο Mount Abu/Rajasthan (Ινδία). Το «πανεπιστήμιο» ονομάζεται και Madhuban, που σημαίνει «Δάσος από Γλυκό Νέκταρ» βρί­σκεται στη κορυφή του Mount Aby.
Στη Ελλάδα την οργάνωση έφερε ο Αυστραλός Ιε­ρέας της Άντονι Στράνο μέσω Αγγλίας κατά τη δεκαε­τία του 1980. Το ελληνικό τμήμα ονομάζεται «Πανελλή­νιο Κέντρο Διαλογισμού». Το διευθύνει ο ίδιος ο Άντονι Στράνο.
Η κίνηση προβάλλεται ως «πανεπιστήμιο» και όπως οργάνωση του ΟΗΕ. Σε γερμανικό διαφημιστικό έντυπο με τίτλο «Διαλογισμός- απλός και κατανοητός!» απαριθμούνται οι «προσφορές» της κίνησης που πραγματοποι­ούνται στο «Σπίτι του Διαλογισμού» στη Φρανκφούρτη και σ' αυτό τον τίτλο προστίθεται: «Institut der Brahma Kumaris World spiritual University... Zweigstelle in 42 Landern der Welt, Uno-Consultant» δηλαδή: «Ινστι­τούτο του Παγκοσμίου Πνευματικού Πανεπιστημίου Μπράχμα Κουμάρις... παραρτήματα σε 42 χώρες του κό­σμου, Uno-Consultant».
Με ανάλογο τρόπο προβάλλεται η κίνηση και στη χώρα μας. σε τρίπτυχο που εκδόθηκε στη Αθήνα με τίτ­λο «Διαλογισμός, Ειρήνη, Σοφία» αναφέρεται ότι «το Πανεπιστήμιο είναι μια εξωκυθερνητική οργάνωση των Ηνωμένων Εθνών, εντελώς ανεξάρτητη από πολιτικές και θρησκευτικές επιδράσεις». Σε άρθρο στο αθηναϊκό περιοδικό «Εικόνες» (9.3.1988) αναφέρεται ότι το «Πνευ­ματικό Πανεπιστήμιο... ανήκει στο τμήμα πληροφοριών του ΟΗΕ».
Πρέπει να παρατηρήσουμε πως εδώ δεν πρόκειται για κάποιο επιστημονικό ίδρυμα, αλλά για γκουρουϊστική οργάνωση, στη οποία η λεγόμενη «Υπέρτατη Ψυχή» μεταδίδει «Θεια Μηνύματα», που ονομάζονται Murlis και χρησιμοποιεί γι' αυτό το σκοπό γυναίκες-μέντιουμ.
Στο Αρχείο μας έχουμε φωτοαντίγραφα τριών επίση­μων κειμένων, που αποδεικνύουν τη μεγαλοστομία της οργάνωσης, πως τάχα πρόκειται για πανεπιστήμιο και για «οργάνωση του ΟΗΕ».
Το πρώτο φέρει ημερομηνία 17 Ιουλίου 1984. Προέρ­χεται από το Νομικό Τμήμα (General Legal Division Of­fice of Legal Affaire) και απευθύνεται στο Κέντρο της Brahma Kumaris στη Κολωνία. Το δεύτερο φέρει ημε­ρομηνία 26 Ιουλίου 1984 και προέρχεται από το Γραφείο του ΟΗΕ στη Γενεύη (United Nations Office at Geneva) και αναφέρεται στο πρώτο έγγραφο. Το τρίτο, με ημερο­μηνία 7.9.1984 είναι έγγραφο του πανεπιστημίου του Αμβούργου και απευθύνεται στη κυρία Η. Fittkau-Garthe, η οποία νοίκιασε αίθουσες του πανεπιστημίου με σκοπό να πραγματοποιηθούν εκεί εκδηλώσεις της Brah­ma Kumaris, χωρίς όμως να αναφερθεί στο σχετικό συμ­βόλαιο ο όρος «πανεπιστήμιο» ή «Uno Consultants
Στο έγγραφο του Γραφείου της Γενεύης αναφέρεται:
«Στο μεταξύ, με βάση προηγούμενες ανακοινώσεις, το Νομικό Τμήμα των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη απευθύνθηκε με το συνημμένο έγγραφο στο Κεντρικό Γραφείο (της Οργάνωσης Brahma Kumaris) στη Κο­λωνία και προειδοποίησε την οργάνωση να μη χρησιμο­ποιεί πλέον το έμβλημα των Ηνωμένων Εθνών για τη διαφήμισή της και ακόμη να μην προσπαθεί με το Status Ecosoc (οικονομικό-κοινωνική σύνδεση) να δημιουργή­σει την εντύπωση πως τα Ηνωμένα Έθνη υποστηρίζουν δήθεν τη δραστηριότητα της».
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το κείμενο του τρίτου εγ­γράφου, με το οποίο το πανεπιστήμιο του Αμβούργου α­παγορεύει στη οργάνωση να αυτοαποκαλείται «πανεπι­στήμιο» και να χρησιμοποιεί τον χαρακτηρισμό «Uno-Consultant». Ύστερα από την ενοικίαση αιθουσών του πανεπιστημίου εκεί διαφημίσθηκαν στις αφίσες ως εκ­δηλώσεις του «Brahma Kumaris World University - Uno Consultant, Institut Hamburg...» (26.6.1984). Στο μεταξύ οι υπεύθυνοι του πανεπιστημίου του Αμβούργου αντι­λήφθησαν το δόλο και με το παραπάνω έγγραφο γνώρι­σαν στη κυρία Η. Fittkau-Garthe μεταξύ άλλων:
«Το πανεπιστήμιο του Αμβούργου σάς εφιστά την προσοχή ότι σύμφωνα με την παράγραφο 145 του νόμου για την ανωτάτη παιδεία, η ονομασία πανεπιστήμιο, όταν αναφέρεται μόνη ή σε συνδυασμό με άλλους χαρακτηρι­σμούς ή με παρόμοιο χαρακτηρισμό, έτσι που να τον συγ­χέει κανείς, προστατεύεται γενικά και όποιος χρησιμο­ποιεί αυτό τον όρο με δόλο ή από αμέλεια χωρίς να το δικαιούται, τιμωρείται με χρηματική ποινή μέχρι 100.000 μάρκα».
Ύστερα από αυτή την υπόμνηση, το πανεπιστήμιο του Αμβούργου αναφέρεται στις αφίσες της οργάνω­σης και απαγορεύει μελλοντικά στη οργάνωση να χρη­σιμοποιεί αυτό τον όρο «στις αφίσες σας και στα λοι­πά μέσα προπαγάνδας σε σχέση με τις εκδηλώσεις σας».
Το πανεπιστήμιο του Αμβούργου αναφέρεται και στη χρήση του όρου «Uno-Consultant» και ειδοποιεί την κίνηση να μη ξαναχρησιμοποιήσει αυτό τον χαρακτηρι­σμό: «Αναφέρομαι σ' αυτό το ζήτημα σε σχετικό έγγρα­φο του Νομικού Τμήματος των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη από 17.7.1984 προς το Κέντρο της Μπράχμα Κουμάρις στη Κολωνία, όπου η Οργάνωση των HE προειδοποιεί (την οργάνωση) να μη χρησιμοποιεί πλέον το έμβλημα των ΗΕ...».
Φαίνεται πως οι ενοικιαστές των αιθουσών του πανε­πιστημίου δεν έδωσαν τα στοιχεία της οργάνωσης. Γι' αυτό και το πανεπιστήμιο ακύρωσε το συμβόλαιο με το ακόλουθο αιτιολογικό:
«Στη διοίκηση του πανεπιστημίου έγινε αντιληπτό πως μέχρι τώρα δεν υφίσταται καμμία ταύτιση ανάμεσα σε σας, ως συμβαλλόμενο πρόσωπο και με την ονομασία του όργανωτού στη αφίσα. Σύμφωνα όμως με το ύπ' α­ριθ. 20 σημείο των κανονισμών για την ενοικίαση πανε­πιστημιακών χώρων ο ενοικιαστής δεν δικαιώνεται να πα­ραχωρήσει τα δικαιώματα του που προκύπτουν από το συμβόλαιο σε τρίτους, ιδιαίτερα να τους έπα νοικιάσει. Παρακαλώ προσέξατε το ίδιο αναφορικά με την συμφω­νηθείσα συμβολαιογραφικά εκδήλωση στο μεγάλο αμφι­θέατρο Β' (Audimax II) στις 8.10.1983».
Αλλά ας μεταφερθούμε τώρα στη δική μας χώρα. Η οργάνωση Brahma Kumaris κατάφερε να παγιδεύσει το Ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού, το πανεπιστήμιο Α­θηνών και άλλους πολιτειακούς φορείς και να οργανώσει με επίσημη συνεργασία και οικονομική ενίσχυση δύο «Διεθνή Συμπόσια», μάλιστα το ένα (1990) στο νεοκλασσικό κτήριο του πανεπιστημίου Αθηνών στη Πλάκα. Το «Β' Συμπόσιο» (1992) πραγματοποιήθηκε στο Ίδρυμα Γουλανδρή-Χόρν με φορέα την «Αθηναίων Εταιρεία για την Επιστήμη και την Ανάπτυξη του Ανθρώπου», με πρωτεργάτρια την Δροσούλα Βασιλείου-Έλιοτ.
Η Ιερά Σύνοδος, με αφορμή το «Β' Συμπόσιο», εξέ­δωσε ειδική ανακοίνωση με την οποία υπογραμμίζεται μεταξύ άλλων ότι «το ιδεολογικό περιεχόμενο της οργά­νωσης αυτής είναι ασυμβίβαστο με τις πνευματικές και πολιτιστικές αξίες της χώρας μας και του ευρύτερου ευ­ρωπαϊκού πολιτισμού, δεδομένου ότι θεμελιώνεται σε μια ανθρωπολογία, η οποία στηρίζεται στον απόλυτο μονισμό και στις δοξασίες του κάρμα και της μετενσάρκω­σης».
Ας δούμε όμως πιο προσεκτικά τη διδαχή της κίνη­σης του Lekh Raj.
Ο «μεσσίας» της ομάδας, Lekh Raj θεωρείται από τους οπαδούς του ανώτερος από όλους τους Δασκάλους πριν από αυτόν. Σ' αυτόν συγκαταλέγεται και ο Ιησούς Χριστός, που θεωρείται ένας από τους πολλούς Avatar του παρελθόντος. Η Brahma Kumaris λογίζεται κέντρο όλων των θρησκειών. Στο παγκόσμιο στρατηγείο της κί­νησης, στο κέντρο ενός μεγάλου κύκλου, βρίσκεται η ει­κόνα του Raj. Τον κύκλο αυτό σχηματίζουν οι εικόνες του Χριστού, του γκουρού Νανάκ, του Βούδα, του Tir-thankara, του Μωάμεθ... (Suria India 15.3.1984, βλ. F.W. Haack, Eine Findungshilfe, Munchen 1986, σ. 20).
Κατά την αντίληψη του Lekh Raj ζούμε τώρα σε μια κακή εποχή, η οποία όμως θα λήξει και θα εισέλθουμε στη «Χρυσή Εποχή». Η λήξη της παλαιάς εποχής θα συνοδευτεί από καταστροφές και ιδιαίτερα από πυρηνικό ολοκαύτωμα. Η τεράστια πυρηνική έκρηξη εξυμνείται στη οργάνωση ως «ιερή φωτιά», που θα καθαρίσει τη γη και τα «δηλητηριασμένα σώματα» των ανθρώπων. «Τώρα θα δημιουργήσουμε τη νέα γη. Από τον κόσμο του πόνου θα δημιουργηθεί ένας κόσμος της ειρήνης και της ησυ­χίας... Η καταστροφή του παλαιού κόσμου είναι πλη­σίον. Αυτό όμως δεν πρέπει να μας φοβίζει σε τίποτα, αλλά να μας παρακινεί να χρησιμοποιήσουμε τον χρόνο, ώστε με εσωτερική γαλήνη και χαρά να έλθετε μαζί μου στον κόσμο των ψυχών, στο σπίτι σας, και από εκεί στο νέο κόσμο» (βλ. R. Hummel, Die Brahma Kumaris und Ihre Raja - Yoga Center, Einc Stellungnahmc. Material-dienst Der EZW Stuttgart, 2/1989, σ. 46).
Ο κόσμος λοιπόν θα καταστραφεί. Αλλά όποιος α­ναζητήσει καταφύγιο στη οργάνωση, θα μεταβεί εκεί που είναι τώρα ο Lekh Raj, ο δημιουργός του «νέου κό­σμου», που γι' αυτό το λόγο ονομάστηκε και Brahma Ba-ba. Θα γίνει Brahma Kumar, δηλαδή γυιός του Brahma ή Brahma Kumaris, θυγατέρα του Brahma. Από εκεί, με νέα μετενσάρκωση, θα γίνει πολίτης του νέου κόσμου της «Χρυσής Εποχής», που θα ιδρυθεί με κέντρο το Mount Abu.
Γι' αυτό το πλέον βασικό για την κίνηση αυτή είναι να έλθει κανείς σε κοινωνία με τον «Πνευματικό Πατέ­ρα», για να οδηγηθεί στη αυτο-λύτρωση. «Ολόκληρος ο παλαιός κόσμος θα καταστραφεί... συντρίψτε τη δια­νοητική σας σύνδεση με όλα ενόσω ζείτε εδώ και ενωθεί­τε με Ένα... Θυμηθείτε σε κάθε λεπτό της ώρας που έχετε ελεύθερο τον Baba» (Murli 27.4.1982).
Για «πλήρεις Θεϊκούς Μαθητές» η κίνηση θέτει 50 ε­ρωτήσεις, που περιλαμβάνονται σε ειδικό Δελτίο, το οποίο ο καθένας μαθητής οφείλει να συμπληρώνει καθη­μερινά. Μεταξύ άλλων οφείλει να σημειώσει τις απαντή­σεις στα ακόλουθα ερωτήματα:
«... Σηκώθηκα γύρω στις 4 το πρωί με αγάπη και με ευτυχισμένο πνεύμα για τον Baba...
4. Πρόσεχα στο Baba και στο Murli στη διάρκεια του απογεύματος;
12. Έκανα επί δύο ώρες γιόγκα;
20. Ζω τη ζωή που πεθαίνει, πεθαίνω το θάνατο που ζει;...
29. Είχα μόνο τον Baba, τον ουρανό και το Paramdam στα μάτια μου και τίποτε άλλο;...
38. Πρόσφερα την εισαγωγή του Baba τουλάχιστο σε μία ψυχή;...
42. Απασχολήθηκα στη υπηρεσία χωρίς διακοπή;...
50. Έχω τον Baba σε όλες μου τις σχέσεις, δηλαδή του Πατέρα, του Δασκάλου, του Σάτγκουρου, του φίλου, του οδηγού, του θείου, της μνηστής, του εραστή, του ερω­τευμένου, του δικαστή;» (βλ. ολόκληρο το κείμενο στον Bcndrath, σ. 76-77).
Για κάθε οπαδό δεν υπάρχει τίποτε έξω από τον Baba και την υπηρεσία στη οργάνωση. «Όλοι οι φίλοι, οι οικείοι κ.ο.κ. πέθαναν ήδη. Το ίδιο θα καταστραφούν και τα παλιά σώματα... Ήλθα λοιπόν τώρα˙ γι' αυτό πρέπει ν' αρνηθείτε όλους τους γκουρού της Kali Yuga τους Δα­σκάλους, τους φυσικούς συγγενείς, το ίδιο σας το σώμα και όλα τα άλλα. Ναι, αυτό απαιτεί ήδη κόπους. Να λέτε: ‘Ναι, Baba, κατανοούμε ήδη πως όλοι αυτοί οι φίλοι, οικείοι κ.ο.κ. έχουν ήδη πεθάνει’» Murli 27.4.1982).
Ο νέος ψευδομεσσίας παίρνει ακόμη και τη θέση του συζύγου:
«Έχετε τον καλύτερο σύζυγο που θα σάς δώσει τον παράδεισο, την Αυτοκρατορία. Άλλοι σύζυγοι σάς πε­τούν μόνο στον τάφο... Πολλοί λένε πως έχουν προσκόλ­ληση στα παιδιά τους, αλλά αυτό πρέπει να τελειώσει. Προσκόλληση πρέπει να έχετε μόνο σε Ένα και για ό­λους τους άλλους να φροντίζετε απλώς σαν οικονόμοι... Ο ίδιος ο Πατέρας λέγει: «Τελειώστε την προσκόλλησή σας σε όλα· όλα παρατηρείστε τα σαν δικά Του και ακο­λουθείστε μόνο τη συμβουλή Του, έχοντας στη μνήμη σας μόνο το έργο Του. Οτιδήποτε κι αν κάνουν οι άν­θρωποι είναι αμαρτία» (Murli 21.10.1981).
«Γυναίκες που αγαπούν τον Baba δεν προσφέρουν σ’ αυτή την ιδιαίτερη υπηρεσία έργο κατώτερης ποιότη­τας... Είναι βέβαια κατά το ήμισυ σύντροφοι των ανδρών τους, όμως σ' αυτό το έργο είναι πλήρεις σύντροφοι του Baba. Είναι πιστές και πολύ απλόχερες... στη υπηρεσία του ερχόμενου κόσμου τα σκορπίζουν όλα απλόχερα... Είναι πολύ πλούσιες, αλλά χρησιμοποιούν το 75% για την υπηρεσία στον Θεό και για το όνομά Του και το υπό­λοιπο για την εδώ ύπαρξή τους. Υπάρχουν παιδιά (του Baba) που από τη φύση τους παραιτούνται (από την οικο­γένεια) και είναι έτσι ευτυχισμένα. Αλλά εκείνα τα παι­διά, τα γεμάτα τακτ, που μπορούν να παίζουν δύο ρόλους είναι πολύ λίγα» (Murli 23.11.1981).
Κατά την κίνηση αυτή ο άνθρωπος είναι «ψυχή», «αόρατη σπίθα αγνής ενέργειας», «σημείο φωτός», «που βρίσκεται στο κέντρο του μετώπου»· «είμαι μια εστία ι­σχυρής ενέργειας μέσα στο σώμα, μπορώ αυτή την ενέρ­γεια και την ισχύ να την χρησιμοποιήσω» (Τάτζα Γιόγ­κα, μάθημα 1). Om Shamanti «είμαι ψυχή», αυτή είναι η κεντρική φράση της Brahma Kumaris, με την οποία οι οπαδοί χαιρετιούνται αναμεταξύ τους και μεταδίδουν «θε­τικούς κραδασμούς», που πήραν από την «Υπέρτατη Ψυ­χή», που περιγράφεται ως «εργοστάσιο δύναμης».
Και εδώ ο διαλογισμός έχει κατεύθυνση «προς τα έν­δον». Ιδού ένα «σχέδιο για διαλογισμό» της κίνησης αυτής:
«Υπενθυμίζω στον εαυτό μου την αληθινή μου ταυ­τότητα... Αποσύρω την προσοχή μου από τις φυσικές μου αισθήσεις και την εστιάζω στον εαυτό μου... Βλέπω τον εαυτό μου... μια αιώνια λάμψη ζωντανής ενέργειας... Είμαι μια ύπαρξη μεταφυσική... μια αιώνια ψυχή... Συγ­κεντρώνω τις σκέψεις μου σ' ένα σημείο στο κέντρο του μετώπου... Είμαι αιώνια γαλήνιος... Τώρα ξέρω τον αλη­θινό μου εαυτό...» (Πρακτικός Διαλογισμός Raja Yoga, έκδ. Πανελλήνιου Κέντρου Διαλογισμού, σ. 9).


ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ
ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ   www.egolpion.com
28  ΑΠΡΙΛΙΟΥ  2011


Read more: http://www.egolpion.com/brahma_kumaris_2.el.aspx#ixzz2kVchI72p

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου